Padly avizované miliony? Jak to dopadlo s OKTAGON sledovaností na RTL?
22/10/2025 08:53 Od Radim Krajl
Kategorie
Organizace OKTAGON má za sebou hodně důležitý turnaj. OKTAGON 78, respektive jeho dva hlavní zápasy, totiž běžely na hlavním kanále RTL, takže se MMA dostalo do domácností, do kterých by se normálně nedostalo a když, tak hodně složitě. Promotér a spolumajitel OKTAGONu poté mluvil o velkém úspěchu, pojďme se tedy podívat na konkrétní čísla, které máme k dispozici.
"Mohl bych mluvit o tom, jak nám štěstí nepřálo a přišli jsme o titulák až po jeho odvážení, že se zranil i bojovník v šatně před zápasem, odpadl Vosgrone a milion dalších věcí… Ale spíš bych chtěl říct, že jsme vyprodali největší halu v Německu, 500 lidí přišlo na tiskovku a milion lidí se dívalo na turnaj a zápasníky, které předtím neznalo. Desítky milionů impresí a vše ostatní už spočítá někdo jiný," řekl Novotný.
Sobotní večer se na RTL nesl ve znamení sportu – a kromě 2. Bundesligy oslavila pozdě večer svůj debut v bezplatné televizi i organizace OKTAGON 78, která se dříve vysílala pouze prostřednictvím PPV nebo byla dostupná na RTL+ platformě. Sledovanost však byla smíšená: Soukromému vysílacímu subjektu se po celý večer nepodařilo dosáhnout dvojciferného podílu na trhu.
Pro příklad: zápas druhé fotbalové ligy mezi VfL Bochum a Herthou BSC dosáhl v prvním poločase sledovanosti 990 000 diváků, což představuje 8,5% podíl na trhu cílové skupiny. Ve druhém poločase se sledovanost nakonec zvýšila na 9,0 % a přilákala na RTL celkem 1,30 milionu fanoušků. Souběžné vysílání zápasu na placené televizní stanici Sky dosáhlo dalších 4,3% podílu na trhu.
Sledovanost OKTAGONu na RTL mezi cílovou skupinou ve věku 14 až 49 let během předzápasového vysílání klesla na zvládnutelných 4,9 procenta. Když ve 23 hodin začal první zápas, celková sledovanost klesla na 390 000 diváků. Pozitivní pro RTL a OKTAGON bylo, že se k vysílání později připojilo více fanoušků – k 23:28 bylo naladěno 600 000 lidí, přičemž podíl na trhu s cílovou skupinou v té době činil pěkných 9,3 procenta.
Stanice Sat.1 však byla v pozdních večerních hodinách úspěšnější: „Celebrity Big Brother“ přilákal od 22:28 průměrně 1,10 milionu diváků a dosáhl tak tržního podílu 11,9 procenta v cílové skupině.
Tyto čísla pocházejí ze serveru DWDL.de, který publikuje oficiální data od organizace AGF Videoforschung GmbH, kterou provozuje výzkumná agentura GfK (Growth from Knowledge). To je německý ekvivalent Nielsen Admosphere v Česku.