Přeskočit na obsah

MMA Shorties

Domů » Půjde o miliardy! S kým hodlá UFC jednat ohledně vysílacích práv?

Půjde o miliardy! S kým hodlá UFC jednat ohledně vysílacích práv?

Organizace UFC je oficiálně připravena zahájit jednání o nové televizní smlouvě, přičemž její současní partneři z ESPN si ponechávají tříměsíční exkluzivní lhůtu na udržení organizace ve svém portfoliu. V úterý prezident a provozní ředitel společnosti TKO Group Holdings Mark Shapiro odhalil časový harmonogram jednání s tím, že rozhovory s ESPN plánuje zahájit na začátku roku 2025. Shapiro dal jasně najevo, že UFC by ráda zůstala u ESPN po úspěšném partnerství trvajícím téměř sedm let, které nyní zahrnuje všechny akce i placené přenosy probíhající na platformě vlastněné společností Disney.


Je to bohužel tady! Jon Jones má pro své fanoušky hodně špatnou zprávu

„Naše okno pro jednání s ESPN/Disney je exkluzivní od 15. ledna do 15. dubna 2025,“ řekl Shapiro během konference Goldman Sachs Communacopia + Technology. „Žádné formální rozhovory zatím nezačaly a dovolte mi, abych jasně řekl, že naším záměrem je znovu podepsat smlouvu s ESPN a Disney. Protože oni ukázali, že to dělají nejlépe. Rozumějí synergii a rozumí marketingu.

„Odvádějí skvělou práci po technologické stránce s rozvojem svých platforem, zapojením svých spotřebitelů a samozřejmě vlajková loď ESPN, což je jejich streamovací platforma přímo pro spotřebitele, je na cestě. Takže se nemůžeme dočkat, až uvidíme, co to všechno obnáší a kam se tam můžeme zařadit.“

Shapiro také pochválil generálního ředitele společnosti Disney Boba Igera jako skutečného zastánce sportovních programů poté, co spolu dříve pracovali, když byl viceprezidentem pro programování a produkci v ESPN. „Je vzácné, aby se generální ředitel velké mediální společnosti detailně zabýval všemi úrovněmi obsahu,“ řekl Shapiro.

„To Bob Iger dělá. Nakonec je to sportovní maniak. Nyní vlastní se svou ženou Willow ženský fotbalový tým v NWSL. Přišel přes ABC Sports, velký fanoušek boxu, a když jsem pracoval v ESPN, nebylo pondělního rána, kdy bych nedostal poznámky ke sportovnímu obsahu na víkend, zatímco on řídí Disney. S takovými šampiony chcete být. Myslím, že lidé podceňují, kolik peněz ESPN a Disney každý týden utratí za propagaci našich zápasů UFC. Konverzace začíná u nich.“ 

Jakkoli Shapiro vyzdvihoval současnou spolupráci mezi UFC a ESPN s nadějí, že by se obě strany mohly dohodnout na nové smlouvě, zdá se velmi nepravděpodobné, že by se smlouva nakonec uzavřela během tohoto tříměsíčního vyjednávacího období. Pro každou sportovní „ligu“, jako je UFC, je téměř součástí procesu přijímání nabídek od jiných potenciálních vysílacích partnerů, aby pochopila skutečnou hodnotu dohody o právech. 

Vzhledem k tomu, že streamovací kanály jako Netflix a Amazon usilují o stále více živých přenosů – a mají k dispozici kapitál v řádu miliard dolarů -, je těžké si představit, že UFC po 15. dubnu alespoň nezjistí, jaké možnosti jsou k dispozici. Shapiro uvedl, že některé televize již projevily zájem jednat s UFC o nové smlouvě o vysílacích právech, jakmile skončí exkluzivní vyjednávací období s ESPN. 

„Je tu tolik dalších platforem, které hledají prémiový sportovní obsah, a poptávka opět převyšuje nabídku,“ pokračoval Shapiro. „Pokud se dostaneme z tohoto okna a nebudeme mít dohodu, okamžitě se budeme zabývat konkrétně dvěma nebo třemi platformami, které nám řekly, že by tyto rozhovory rády vedly. Myslím, že pro nás opět vyniká nejen to, že máme tolik flexibility, kontroly, vlastnictví a komisionáře v jednom, jsme celoroční, jsme protilátkou na odliv, ale také pokud jde o UFC, je to prémiové a ne tolik objemové. To je velká hra. Pokud chcete získat objem v prémiovém segmentu, WWE by pro vás mohla být tou správnou hrou, protože je tam tolik akcí. Ale pokud jde o UFC, máte 12 placených přenosů ročně a můžete mít 30 až 40 turnajů Fight Night, což je akce každý týden. Můžete je použít na jakékoli platformě.“

V minulosti se Shapiro zmínil, že by UFC mohla potenciálně uvažovat i o zrušení přenosů – za správnou cenu. Existuje také možnost, že UFC prostě převezme zpět kontrolu nad pay-per-view nebo prostě prodá pay-per-view jinému partnerovi jako zcela oddělený balík od ostatních vysílacích práv. 

„Myšlenka, že bychom převzali PPV zpět do vlastních rukou nebo bychom vzali poloviční balík, a prodali ho někomu jinému, tady je,“ řekl Shapiro. „To je ten největší vzkaz, který mohu dát všem zájemcům nebo potenciálním nápadníkům, a IMG byla fenomenální, samozřejmě prodává naše mezinárodní práva pro UFC, při šíření tohoto vzkazu. Jsme tady, abychom hráli velkou hru.“




Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *