OKTAGON už točí stamiliony, takže má šampion Kincl návrh na velkou změnu
10/08/2023 12:05 Od WPOLD
Organizace OKTAGON MMA už točí stamiliony, takže šampion Patrik Kincl navrhl změnu, o které se dlouho mluví.
Kategorie
Ondřej Novotný se v nedávném rozhovoru pochlubil, v jaké rovině se pohybuje obrat organizace OKTAGON MMA, která roste raketovým tempem, s čímž se samozřejmě přímo pojí i finance. Informace o astronomické částce se pak dostala i k šampionu Kinclovi, který v jednom z posledních rozhovorů navrhl velkou změnu, o které se dlouhodobě mluví.
https://www.mmashorties.cz/jarda-kotlar-security-posila-jasny-vzkaz-mikulasek-ho-vsak-hned-zprazil/
"Tím, jak jsem byl v XFN, kde jsem měl na starosti matchmaking, tak jsem dlouhé roky loboval (za dopingové testy). Přišlo mi šílené, jak to tady funguje. Kolikrát to vidíte i na amatérské scéně. Myslím, že jsem kvůli tomu také trochu vyhořel. Vkládal jsem velké nasazení do věcí, kterým jsem věřil, ale které se jen tak nezmění a nerozhoupou.
Ve světě jsem si také všiml, že se k tomuto testování nyní přidalo PFL. Takže už se to nějak hýbe a doufám, že ti velcí hráči do toho brzy šlápnou také. KSW vlastně taky nemá testy. UFC je nejdál, to je jasné. Tam do toho jdou velké peníze a někdy už je to i nepříjemné. Jirka Procházka si tím prošel.
Ale mít alespoň nějaké namátkové testy, to si myslím, že by pomohlo. A samozřejmě nezávislí lidé. Třeba alespoň jeden zápasník by se mohl stáhnout z karty, to by pomohlo. A když jsem teď sledoval nějaká vyjádření OKTAGONu, tak už je to stomilionový byznys, takže si myslím, že už by se na to nějaká koruna mohla najít.
Nebo minimálně začít tím, že si prostě budete muset líznout, než tam nastoupíte do zápasu. Ať už u amatérů, nebo u profesionálů. Aby nikdo nemohl mít pochybnosti o tom, že tam někdo jde opilý nebo zdrogovaný. To by byl začátek a ty testy podle mě nestojí moc," rozpovídal se Patrik Kincl v rozhovoru pro YouTube kanál Institut Moderní Výživy na téma dopingu a případných kontrol.
V podstatě jediná organizace na světě, která má tento systém téměř dokonale propracovaný, je UFC, které však musí investovat obrovské částky. Právě finance jsou jedním z argumentů, proč je testy obtížné zavést. Dále je to absence příslušného orgánu, který by testy prováděl a řešil možná odvolání, ale také konkurenční nevýhoda, protože ve chvíli, kdy se v jedné organizaci testy zavedou a ve zbytku ne, tak je jasné, že dojde k většímu či menšímu odlivu bojovníků a bojovnic. Pro začátek by tedy určitě stačilo alespoň před-zápasové testování na drogy, stimulanty a další látky, které mohou značně ovlivnit daný výkon.
Jak velký je OKTAGON byznys a jaký má obrat?
"Zmíním jedno zajímavé číslo, ze kterého si lze udělat dobrou představu. Máme spočítáno, že každý den potřebujeme prodat vstupenky za půl milionu korun. Za rok tedy jen za vstupenky potřebujeme inkasovat 180 milionů. Vstupenky jsou jedna ze tří nohou, na kterých stojíme. Druhá je PPV a třetí partneři. Vstupenky se navíc třeba v létě nebo na začátku roku prakticky neprodávají, takže o to víc jich musíme prodat v jiných obdobích, občas je to šílenství," prozradil Ondřej Novotný v rozhovoru pro Czechcrunch., kde také odhalil, v jaké rovině se pohybuje obrat organizace.
"Letošní představa obratu je nad půl miliardou korun. Loni to bylo přibližně čtvrt miliardy korun s čistým ziskem v jednotkách milionů korun. Co se týče vstupenek, chystáme se do ještě větších hal v Německu nebo Anglii, ale zároveň platí, že to má určitý strop, co se týče počtu hal i turnajů, kde chceme a dokážeme turnaje uspořádat. Kde to naopak strop nemá a kde vidíme obří potenciál, jsou kvalita a velikost partnerů a televizních práv a PPV. Naším úkolem je přesvědčit Evropu, že si má OKTAGON koupit."
Samozřejmě je třeba upozornit na to, že obrat není zisk. Obrat neboli výnos představuje peněžní částky, které podnik získal z veškerých svých činností za určité období. Opakem jsou pak náklady. Ziskem se pak rozumí rozdíl právě mezi výnosy a náklady.
Za rok 2022 byl evidentně čistý zisk v jednotkách milionů, tak uvidíme, jak tomu bude za rok 2023, protože právě expanze je samozřejmě spojená s velkými náklady. Obzvlášť v Anglii, kde už existuje edukované publikum, které bude přeci jen v určitých ohledech těžší přitáhnout. Bude třeba stavět na zajímavých jménech a příbězích, což však OKTAGON umí.