Přeskočit na obsah

MMA Shorties

Domů » Miliardový boj! Kdo získá práva na UFC? Bitva o gigantickou sumu startuje

Miliardový boj! Kdo získá práva na UFC? Bitva o gigantickou sumu startuje

Až organizace UFC někdy v roce 2025 uzavře novou vysílací smlouvu, majitelé TKO Group Holdings možná budou chtít poslat poděkování komisaři NBA Adamu Silverovi. V červenci totiž liga NBA oficiálně uzavřela smlouvy na 11 let a 77 miliard dolarů na basketbalové zápasy, které budou od roku 2025 více než deset let vysílány na stanicích NBC, ESPN/ABC a Amazon Prime Video. Tyto přelomové dohody byly obrovským vylepšením oproti předchozím smlouvám o vysílacích právech pro NBA, ale zároveň ligu na dalších 11 let vyřadily z trhu. O něco podobného se chce nyní pokusit i organizace UFC.


Sra*ka a lži? OKTAGON promotér Novotný ostře reaguje na Le Syho vyjádření

NFL má zdaleka nejhodnotnější sportovní ligu ve Spojených státech – smlouvu má platnou do roku 2033, play-off univerzitního fotbalu je uzamčeno do roku 2032 a MLB a NHL budou mít nové smlouvy až po roce 2028. Organizace UFC tak zůstává jediným významným sportovním subjektem, který bude mít v příštích třech letech k dispozici smlouvu o vysílacích právech, což jí dává šanci získat obrovskou televizní smlouvu poté, co v roce 2025 vyprší její současná smlouva s ESPN.

„Když se podíváte na to, co je ještě k dispozici, moc toho není,“ řekl prezident NBC Sports Rick Cordella serveru The Athletic o současném trhu se smlouvami na sportovní vysílací práva. „NBA byla jednoznačně velkým lákadlem.“ Ve stejném článku, který cituje Cordellu, je několikrát zmíněno, že UFC je jediným skutečně hodnotným balíkem sportovních práv, který bude kdykoli v blízké budoucnosti k dispozici.




Ačkoli UFC zjevně nabízí hodnotu tomu, kdo se o její vysílací práva bude ucházet, to, že je tato organizace v podstatě „posledním mužem“, ji připravuje na obrovský zisk u vyjednávacího stolu. Podle všeho UFC úzce spolupracuje s ESPN, které také převzalo vysílání pay-per-view po uzavření původní smlouvy. Předseda představenstva ESPN Jimmy Pitaro od svého nástupu do funkce rozdělil na vysílacích právech téměř 80 miliard dolarů a to při klesajícím počtu diváků, kteří jsou k dispozici v 66,5 milionu domácností oproti 100 milionům v roce 2011. 

ESPN se na tuto výzvu snaží odpovědět streamovacím produktem Venu, který je určen přímo pro spotřebitele a představuje komplexní sportovní službu, která spojuje sítě ESPN, FOX a Warner Bros. Balíček stojí 42,99 USD měsíčně. Očekává se také, že ESPN v roce 2025 spustí vlastní samostatnou streamovací službu, která pomůže udržet si diváky, kteří si již nekupují kompletní balíček kanálů z kabelové televize, satelitu nebo jiných streamovacích služeb, jako je YouTube TV.




Očekává se, že se ESPN pokusí udržet vysílací práva UFC, ale kolik je ochotno utratit, se teprve uvidí. Kromě UFC ESPN z velké části skončilo s výdaji na další smlouvy o vysílacích právech poté, co si na 11 let a 28,8 miliardy dolarů pojistilo NBA. Ačkoli se ESPN může zdát jako favorit na udržení UFC, není možné určit, jak se věci vyvinou. 

Společnost Amazon Prime Video se náhle stala významným hráčem na poli sportovních přenosů poté, co získala balíček Thursday Night Football pro NFL a poté zaplatila 20 miliard dolarů za 11 let za NBA. Amazon vlastní také práva na NASCAR. Jay Marine, globální šéf sportovního oddělení Amazon Prime Video, řekl serveru The Athletic, že společnost si je dobře vědoma toho, že UFC je jedinou velkou sportovní smlouvou, která se v příštích několika letech chystá. Toto vědomí nepochybně hrálo určitou roli v nabídce na práva NBA, přičemž Marine dodal, že se těší na mnohem dlouhodobější spolupráci s basketbalovou ligou a doufá ve „vztah na tři, čtyři desetiletí a více“.

V květnu prezident společnosti TKO Group Holdings Mark Shapiro prozradil, že UFC je velmi blízko uzavření dohody o přesunu na Amazon Prime Video, než že se nakonec dohodne s ESPN. Shapiro slíbil, že UFC při tomto dalším vyjednávání o vysílací smlouvě prozkoumá všechny reálné možnosti, což by mohlo snadno přivést Amazon opět do hry. 




Jednou z největších výhod, které si UFC udržuje oproti jiným sportovním ligám, je celoroční model akcí, který zahrnuje 12 až 14 každoročních placených přenosů a také program na ramenou, který zůstává měsíc co měsíc konzistentní. A to zatím ani neuvažujeme o tom, že streamovací služby, jako je Netflix, by se mohly zajímat o vysílací práva UFC poté, co získaly vánoční zápasy NFL, stejně jako bezprecedentní desetiletou smlouvu na vlajkový program WWE Monday Night Raw počínaje rokem 2025.

WWE je vedle UFC druhou polovinou společnosti TKO Group Holdings, což je skutečnost, kterou je třeba vzít na vědomí, až příští rok začnou jednání o nové televizní smlouvě. V tuto chvíli nelze určit, na kterou stranu se UFC přikloní, protože se očekává, že oficiální jednání začnou až za několik týdnů, ale po posledních změnách v oblasti sportovních médií má nyní UFC šanci na ještě lukrativnější smlouvu než dříve. V sázce bude opravdu hodně. 




Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *