Každodenní informační zpravodajství ze světa MMA obohacené o rozhovory, reportáže a zajímavosti

Dohoda v nedohlednu? Kdo je favoritem na smlouvu o vysílacích právech UFC?

09/05/2025 07:55 Od Radim Krajl
Dohoda v nedohlednu? Kdo je favoritem na smlouvu o vysílacích právech UFC?

Kategorie

Očekává se, že organizace UFC v tomto roce podepíše nejlukrativnější smlouvu o vysílacích právech v historii společnosti. O nadcházející vysílací práva UFC se mělo poprat hned několik velkých hráčů, ale nakonec to může dopadnout tak, že zápasy UFC se budou vysílat hned na několika platformách. 

V dubnu vypršela exkluzivní lhůta pro vyjednávání UFC s ESPN, což znamená, že ostatní sítě a možní partneři pro streamování mohli začít předkládat nabídky na získání části nebo všech vysílacích práv. Po uzavření sedmileté smlouvy s ESPN, která začala platit v roce 2018, chce UFC podle podmínek nové smlouvy údajně získat ročně něco kolem 1 miliardy dolarů. Zatímco UFC začala jednat s dalšími nápadníky, prezident a provozní ředitel společnosti TKO Mark Shapiro slibuje, že stále probíhají rozhovory i s ESPN.

„V tuto chvíli jednáme s různými třetími stranami ohledně práv UFC,“ řekl Shapiro během čtvrtečního finančního hovoru TKO. „Rozhovory bych označil za promyšlené a strategické. V tuto chvíli není co oznamovat a ESPN je stále silně zapojena do tohoto mixu."

„Myslím, že jsme se dost vyjadřovali o tom, jak skvělým partnerem byli a jak zásadní roli sehráli v našem růstu a úspěchu. Stále věřím, že jsou jedním z nejlepších marketingových strojů v oboru, nemluvě o značce a veškerém vzrušení kolem vlajkové lodi ESPN a toho, jak se bude příští týden jmenovat. Jimmy Pitaro [předseda ESPN] a Bob Iger [generální ředitel společnosti Disney], oba jsou fanoušky UFC a osobně se na akcích objevovali. Byli by nadšeni, kdybychom s nimi mohli pokračovat, a určitě jsou součástí této rovnice, ale jak jsem řekl, zatím jsou to jen různé rozhovory, různé strany a žádné skutečné novinky nad rámec toho.“

Shapiro se zmínil o „vlajkové lodi ESPN“, což je nová streamovací služba, kterou síť vlastněná společností Disney plánuje brzy spustit a která bude zahrnovat všechny standardní kanály, jež jsou v současné době dostupné na kabelovém a satelitním vysíání, jako jsou ESPN, ESPN2 a ESPNews, spolu s budoucími plány na ESPN+, její stávající streamovací službu. 

Ačkoli UFC neuzavřela novou dohodu s ESPN během exkluzivního vyjednávacího období, nikdy se neočekávalo, že by se obě strany během této doby dohodly. Teprve po vypršení exkluzivního období by UFC mohla otestovat trh s potenciálními nabídkami od jiných sítí nebo streamovacích služeb.

Žádné rozhodnutí nebylo učiněno, ale Shapiro zdvojnásobil flexibilitu společnosti, pokud jde o budoucí smlouvu o vysílacích právech UFC, pokud jde o placené přenosy, akce Fight Night a další programy dostupné v rámci propagace.

„Trh, jak věřím, zůstává silný. Náš obsah je celoroční. Jsou to mladí muži. Neuvěřitelná čísla chlapců mladších 18 let. Věřte tomu nebo ne, ale naše čísla ze středních škol jsou úplně mimo tabulky. Jsme vyrovnaní s NBA, co se týče největšího zájmu, pokud jde o mladší 18 let z velkých sportů. Takže jsme opatrně optimističtí.“

UFC uzavřela původní smlouvu s ESPN v květnu 2018, ale zatím to nevypadá, že by se organizace hnala k cílové rovince nové smlouvy o vysílacích právech, která začne platit v roce 2026. Přinese vyčkávání vytoužený úspěch, bude muset vedení TKO slevit, nebo práva získá více společností? To jsou otázky, které budou vyřešeny během následujících měsíců.   

Související články